Dla zwiększenia skuteczności treści warto oprzeć content marketing na rzetelnych danych. Dobrze wykonana analiza SEO powinna wskazać pożądane informacji. Dzięki temu można tworzyć treść, która budzi zaufanie u odbiorców. Użytkownicy chętniej dają wiarę informacjom, jeśli widzą, że mają wiarygodną podstawę. Dlatego twórcy contentu powinni wykorzystywać w swojej pracy raporty, statystyki, analizy, czyli czerpać dane z wiarygodnych źródeł. Takie działanie może zwiększyć zainteresowanie odbiorców, a także wpłynąć na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.
Wartościowe dane w marketingu treści
W content marketingu dobrą praktyką jest wykorzystanie różnego rodzaju danych liczbowych (także wyrażonych w procentach). Można wykorzystać je w testach, porównaniach, a także w infografikach, wykresach i tabelach. Pozwalają na bardziej obrazowe przedstawienie problemu i dają odbiorcy wyobrażenie wielkości danego parametru czy skali zagadnienia. Innym formatem danych, które można wykorzystać w content marketingu, są cytaty.
Wiarygodne źródła danych
Wykorzystując dane w marketingu treści należy zwrócić uwagę nie tylko na to jakie one są, ale też skąd pochodzą. Decyduje to o wiarygodności zarówno danych, jak i całej treści, która na nich bazuje. Dlatego dane liczbowe warto czerpać z raportów, statystyk, analiz udostępnianych przez powszechnie szanowane organizacje i instytucje prywatne oraz publiczne. Chcąc wykorzystać cytaty warto inspirować się wypowiedziami postaci uznawanych powszechnie za autorytety w danej branży bądź w skali światowej.
Content wykorzystujący wartościowe dane, pozyskiwane z wiarygodnych źródeł, buduje zaufanie wśród odbiorców. Jeżeli użytkownicy dostrzegą, że tworzone treści są oparte na solidnych podstawach chętniej będą je polecać innym, ponieważ zyskają zaufanie i poczucie, że nie ośmieszą się i nie wyjdą na głupców udostępniając tak wiarygodny post. Rosnąca liczba odnośników, kierujących do Twojego contentu, może mieć istotne znaczenie dla skutecznego pozycjonowania strony www.