Miarą skuteczności treści jest jej oddziaływanie na odbiorców. Twórca contentu ma możliwość oceny tego zjawiska, obserwując skalę reakcji w postaci np. komentarzy pod artykułem, udostępnień w mediach społecznościowych, czy liczbę kliknięć i wyświetleń (widocznych dzięki narzędziom do analizowania statystyk jak np. Google Search Console lub Google Analytics). Skuteczność treści może przełożyć się na efektywność reklamy internetowej i wesprzeć pozycjonowanie stron www, jednak tworzenie tak skutecznych treści wymaga profesjonalnego podejścia do budowania contentu.
Jaki content jest skuteczny?
Przed rozpoczęciem tworzenia treści trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie jaki content przyciągnie uwagę i zaangażuje dużą liczbę odbiorców. Audyt strony w tym przypadku okaże się niezbędny. Każdy jego element składa się bowiem na pierwsze odczucia użytkowników i ogólną ocenę witryny, decydując o:
- pozostaniu na stronie dłuższy czas,
- udostępnieniu linka do strony w mediach społecznościowych,
- umieszczeniu komentarza pod artykułem na stronie,
- i innych aktywnościach odbiorców.
Skuteczny content jest zbudowany w taki sposób, by wywołać u użytkownika działanie.
Budowanie efektywnego contentu
Przy tworzeniu skutecznych treści istotne znacznie ma pomysł, dzięki temu content będzie oryginalny. Pomaga w tym poruszenie nowego tematu lub ujęcie już znanego w nowy sposób. Ważne jest też jego wyczerpanie, aby odbiorca mógł znaleźć rozwiązanie swojego problemu. Mając to na uwadze tekst należy zoptymalizować pod kątem nasycenia frazami kluczowymi, co wpłynie na skuteczne pozycjonowanie witryn internetowych. Ponadto content należy dostosować wizualnie do potrzeb odbiorców. Oznacza to optymalizację grafik, formatowanie tekstu, właściwy układ elementów na stronie, itp. Przy budowaniu skutecznego contentu warto dostosować go od strony technicznej – działania na tej płaszczyźnie pokrywają się częściowo z praktykami SEO.