Content marketing nazywany jest inaczej marketingiem treści. To rodzaj strategii, stosowanej w działaniach reklamowych i promocyjnych, która opiera się na pozyskiwaniu zainteresowania klientów przez publikowanie atrakcyjnych oraz użytecznych treści. Mechanizm działania czerpie siłę napędową z wartościowego i angażującego contentu, który należy podać w odpowiednio przystępnej formie, a następnie dystrybuować w celu wywołania właściwej reakcji u grupy odbiorców. Content marketing może stanowić część szerszej kampanii reklamowej, wpływając korzystnie między innymi na skuteczne pozycjonowanie stron www oraz działania promocyjne w wyszukiwarkach internetowych.
Marketing treści to wartościowy content
O znaczeniu warstwy tekstu
Tekst w marketingu treści ma ogromne znaczenie z uwagi przede wszystkim na charakter informacyjny. Z reguły to właśnie za sprawą tekstu nadawca tworzy przekaz, czy to w artykule, czy w infografice, czy też w nagraniach filmowych. Przemyślany, użyteczny i dobrze sformatowany tekst będzie nie tylko atrakcyjny dla odbiorców, ale też dla algorytmów Google, dzięki czemu wspiera pozycjonowanie stron internetowych.
O sile formatów pozatekstowych
Treść w content marketingu należy bowiem rozpatrywać jako całą zawartość strony, a nie tylko tekst. Dlatego do marketingu treści zalicza się grafika, w tym fotografia, wykresy, infografiki. Wpływają one również na pozycjonowanie strony. Ważne jest, aby dobrze zobrazowała tekst, bowiem najważniejszym celem grafiki jest zobrazowanie przekazu, szczególnie tego trudnego do zrozumienia. Dobrą praktykę stanowi także wdrażanie na stronę tabel bądź wykresów w przypadku prezentacji danych liczbowych. Do popularnych formatów pozatekstowych w marketingu treści należą też nagrania filmowe, muzyka, podcasty, opinie, webinaria.
Uniwersalność content marketingu
Marketing treści jest jednym z najbardziej uniwersalnych rodzajów strategii reklamowej, ponieważ może – a nawet powinien – być wykorzystany w każdej branży. Można przyjąć, że koncentruje się na prowadzeniu strony internetowej tak, aby była atrakcyjna dla odbiorców pod kątem wizualnym i merytoryczny. Zastosowana do tego celu odpowiednia optymalizacja wszystkich elementów contentu korzystnie wpływa także na mechanizmy marketingu w wyszukiwarkach internetowych, również na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.