Cel powstającego contentu jest indywidualny dla każdego twórcy, jednak w ogólnym rozrachunku większość osób pragnie przekazać informację i wywołać reakcję u odbiorców. Z jednej strony twórcy contentu chcą pomóc odbiorcom znaleźć rozwiązanie problemu, zaś z drugiej strony zależy im na dużej liczbie wyświetleń i kliknięć, polubieniach, udostępnieniach, komentarzach, dyskusji. Aby osiągnąć ten efekt dobrze jest zastanowić się jakie treści warto tworzyć, w przyszłości bowiem może przełożyć się to na dobre efekty kampanii reklamowej lub skuteczne pozycjonowanie.
Najważniejsze cechy wartościowego contentu
- Oryginalność – Treść powinna być unikalna. Nie należy kopiować tekstów i grafik ani innych elementów contentu z uwagi na obowiązujące przepisy o prawie autorskim. Ponadto „zapożyczanie” tematów, które już zostały obszernie omówione w Internecie nie przyniesie pożądanych efektów – zarówno jeśli chodzi o zainteresowanie odbiorców, jak i skutecznie pozycjonowanie stron internetowych. Warto znaleźć niszę albo ująć znany temat z nowej perspektywy.
- Użyteczność – Content powinien pomagać odbiorcom. Jeśli użytkownik dzięki tekstowi, nagraniu wideo lub infografice znajdzie rozwiązanie swojego problemu, to jest duże prawdopodobieństwo, że zostawi komentarz lub udostępni artykuł, vlog, itp. Dlatego dobrze sprawdzą się różnego rodzaju poradniki.
- Atrakcyjność – Przy tworzeniu treści w content marketingu należy zadać o zaangażowanie odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest odwoływanie się do uczuć i emocji, jak i zastosowanie języka dostosowanego do grupy potencjalnych odbiorców – to może budzić zaufanie u użytkowników.
Przed przystąpieniem do tworzenia treści należy zastanowić się do kogo kierowany jest content. Zidentyfikowanie grupy odbiorców pomaga w wybraniu takiej formy treści, która będzie dla nich oryginalna, użyteczna i atrakcyjna. Profesjonalne podejście do tego etapu w strategii content marketingowej wpłynie pozytywnie na SEO.